Regler för hantering av inpasseringsbrickor/taggar
Inpasseringssystemet till våra hus är en viktig del av skyddet mot inbrott och annat otillbörligt intrång i våra fastigheter. För att minska risken att obehöriga får tillgångar till taggar, vill styrelsen förtydliga vilka regler som gäller för hanteringen.
Till varje hushåll ingår max 3 stycken taggar. Förlorar man någon tagg eller önskar beställa fler taggar (max 6 stycken till familjemedlemmar) kostar dessa 500:-/st, vilket läggs på som engångsbelopp på kommande månadsavi.
Taggarna är personliga och får ej överlåtas till annan än familjemedlem. Vid behov av fler än 6 taggar exempelvis till hemtjänstföretag eller larmpersonal ska det vid beställningen uppges vilket företag som ska använda taggen. Beställs mer än en tagg ska det uppges vilket nummer på tagg respektive företag får.
Beställning av taggar görs via mejl boende@brfekoparken.se alt via ett signerat brev. Brev postas till Brf Ekoparken, Odlingsvägen 3, kv, 170 77 Solna eller läggs i brevinkastet till styrelserummet vänstra dörren intill trädgårdsentrén Odlingsvägen 3.
Förlorar man en tagg ska detta snarast meddelas till styrelsen på ovan mejladress så den raderas innan den kommer i orätta händer.
Porttelefon till huset
Ni kan se numret på er telefondisplay
08-624 07 91 (för hus 1& 3) 08-624 07 92 (för hus 5)
Det går att spara numret som t.ex. portelefonen i er kontaktlista i mobilen eller fasttelefonen beroende på vilket är kopplad till porttelefonen.
Telefondisplayen kommer då visa:
Porttelefonen (om ni har lagt numret i kontaktlistan)
eller bara 08-624 07 91 (hus 1&3) resp. 08-6240792 (hus5) (Om ni valt att inte göra det)